اجاره ویلا و سوئیت - آپارتمان

مازندران - کلاردشت
یکشنبه 26 فروردین 1397

یکی از جاذبه های گردشگری در ایران مناطق کوهستانی و رشته کوه های آن است. در شهرستان کلاردشت و در منطقه تخت سلیمان، کوهی بنام علم کوه قرار دارد که ارتفاع آن به 4850 متر میرسد و دارای 47 قله است که ارتفاع آنها بیشتر از 4000 متر میباشد. این ویژگی علم کوه آن را به الپ ایران نسبت میدهد.

در ایران، بعد از قله دماوند، قله علم کوه یکی دیگر از مرتفع ترین قله های ایران محسوب میشود که دارای مسیر سخت و فنی برای دیواره نوردی و سنگ نوردی است، تا جاییکه کوهنوردان این دیواره را مشابه قله k2  در رشته کوه هیمالیا میدانند.

قسمت شمالی قله به زیباترین دیواره دنیا نامیده شده است که 650 متر طول دارد. بلندی بخش جنوبی علم کوه به قدریست که به طالقان دیده ور است.

قله های علم کوه، سیاه سنگ، پسند کوه، تخت سلیمان، ستاره، هفت خوان، مرجیکش، لشکرک و خرسانها از معروف ترین قله های این کوهستان به شمار میرود.

سنگ گرانیت سخت در رنگ های خاکستری روشن، کرم و حنایی، نوعی از سنگهای طبیعی است که دیواره شمالی را تشکیل داده و باعث زیبایی آن گردیده به طوریکه به غیر از ایرانیان، بسیاری از کوهنوردان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به این قله صعود کردند.

دیدگاه کاربران

مائده
سه شنبه 28 دی 1400
خیلی زیباست ولی خطرناکه بخوای صعود کنی اصلا راحت نیست
حمید عظیمی
دوشنبه 10 آبان 1400
دومین قله بلند ایران محسوب میشه، صعود به قله خیلی راحت نیس من خودم چندبار رفتم ولی نتونستم به قله برسم
Masoomeh Rezaei
شنبه 30 مرداد 1400
برای صعود به این قله حدود 9 ساعت کوهپیمایی در پیش دارید که کلیه تجهیزات کوهنوردی باید به همراه داشته باشید و هوا در مرداد ماه بسیار سرد بود و در نوک قله امکان چادر زدن و... نبود.
رویا نجفی
یکشنبه 13 تیر 1400
علم کوه به آلپ ایران معروف است و خیلی زیبا و دیدنی است البته رفتن به قله آن کار هرکسی نیست چون کوهنوردی خیلی زیادی داره.
alirezagoharii549
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400
در صعود به به علم کوه اگر خوش شانس باشید میتونید رقص ابرها رو هم ببینید. ما به همراه گروه با اسکی به این منطقه رفتیم درواقع از شانه کوه صعود کردیم. صعود عالی بود.
setareh7841
شنبه 28 فروردین 1400
سلام عسل و گرده گل علم کوه از مرغوب ترین عسل های ایران است. بسیار با کیفیت و عالی است.
manda
پنج شنبه 30 بهمن 1399
مسیر جنوبی رسیدن به علم کوه به نام تنگ گلو نمایی بسیار زیبا داره. 😍😍 من رفتم پر از هوای تازه و زیبایی...
reza
چهارشنبه 01 بهمن 1399
علم کوه دومین قله مرتفع ایران هست که برای صعودهای فنی کوهنوردان بهترین قله ایران است. باشگاه کوهنوردی پویا کوه هم برنامه هایی در تابستان برای صعود به این کوه داره.
sfyn8
دوشنبه 24 آذر 1399
کوهنوردی به این قله واقعا کار سختی است مخصوصا اگر فشرده انجام بشه. ما صعودمون از تنگ گلو شروع کردیم. ساعت 9 صبح به قله رسیدیم و ساعت 14 برنامه تمام شد.
alinazari8090
یکشنبه 11 خرداد 1399
زمستان و پاییز فکر میکنم رفتن به علم کوه سخت باشه و نیازمند تجهیزات حرفه ای و البته آمادگی بالا داره تا اردیبهشت هم همین طوره اما خرداد و تیر خیلی بهتره